Vår hemsida använder cookies för att förbättra din webbupplevelse. För att veta mer läs vår Integritetspolicy

Att använda itslearning för att visa hur marknadsföring fungerar i verkligheten

itslearning bad studenter som studerade marknadsföring vid Lambert High School att skapa annonser för ett utbildningsmagasin. Studenterna gjorde ett fantastiskt jobb och itslearnings personal blev överväldigade!





Vi på itslearning tycker om att kommunicera med våra användare, engagera dem och lära av dem. Under oktober uppmanade vi marknadsföringsstudenter på Lambert High School i Suwanee, Georgia, att skapa annonser som förklarade de viktigaste funktionerna och fördelarna med vår plattform för de som kunde vara intresserade av att köpa ett Learning Management System (LMS).

En jury utsåg den vinnande annonsen som kommer att publiceras i en branschtidning. De tre team som skapade de bästa annonserna fick var sitt stipendium. Det var en win-win-situation...studenterna fick lära sig verkliga kunskaper och itslearning fick några kreativa reklamförslag för kommande kampanjer!

Med hjälp av läraren i avancerad marknadsföring, Brian DeRose, tog studenterna tag i projektet med stor entusiasm. De bildade team för att skapa annonser och videoklipp som dokumenterade hur de skapade sina annonser. Under projektets gång var studenterna tvungna att:

  • Studera itslearning projektinformation



  • Utföra marknadsundersökningar om itslearning varumärke, konkurrenter och målgrupp



  • Ta reda på hur tryckta annonser normalt ser ut



  • Lära sig Adobe Illustrator



  • Gå igenom projektets bedömningsmatriser och läromål för att se till att alla nödvändiga element fanns med i slutprodukten



Processen

I början av projektet så gav itslearning kort information om kampanjen och förklarade tävlingsreglerna. Studenterna uppmuntrades att studera itslearnings webbplats, läsa om vanliga utbildningsteman och välja ett tema att marknadsföra. De var tvungna att beskriva sina idéer och få dem godkända av Brian DeRose. itslearning gav också studenterna tillgång till företagets riktlinjer för varumärket, så att eleverna kunde bekanta sig med företagslogos, typsnitt, färgval etc.

Som en del av projektet, visade Brian DeRose hur Adobe Illustrator fungerar, eftersom det är ett program som ofta används av de som arbetar med grafisk design. Han laddade upp instruktionsvideos på itslearning så att studenterna kunde fortsätta att studera utanför klassrummet. "Det är ett mycket komplext program. Jag lärde dem grunderna och de fick ta reda på resten själva. Dagens studenter är väldigt skickliga på att snabbt lära sig nya programvaror. De lärde även mig några saker som jag inte visste tidigare. Jag tycker att de gjorde ett utmärkt jobb med tanke på att de bara hade ett par veckor på sig att lära sig programmet," berättar Brian.

För att hjälpa eleverna att förstå hur deras annonser skulle bedömas, gav itslearning dem bedömningsmatriser och läromål. När studenterna var klara laddade de upp sina annonser på itslearning och annonserna utvärderades sedan av en jury på vårt företag. Det var ett extremt svårt arbete att utse vinnaren eftersom det fanns så många fantastiska bidrag!

Vinnaren blev...

Det vinnande teamet bestod av Asher Thompson och Will Harrison som tog fram annonsen "Dark Ages" och belönades med ett stipendium på 1 000 dollar.

"itslearning har varit ett fantastiskt företag att arbeta med under det här projektet. Det har varit mycket intressant att förstå hur itslearning tänker kring sitt varumärke och hur man vill presentera sig som företag och det har gjort att vi har börjat förstå hur det fungerar ute i verkligheten", berättar Asher. "Det här är vårt första år med itslearning och det har varit ett fantastiskt år så här långt...Jag älskar det nya systemet. Det är mycket flexibel och mycket intuitivt. "

Den andra medlemmen i teamet Will Harrison fortsätter: "Med hjälp av itslearning har kommunikationen mellan studenterna förbättrats avsevärt under det här året. Nu kan vi använda våra egna telefoner eller datorer (eller skolans datorer) för att dela Adobe Illustrator-filer och andra dokument.  Det var mycket lätt att dela med sig av informationen till andra studenter. Det gick nästan av sig själv. Materialet finns alltid till hands och det gör att studenterna kan lära sig i sin egen takt. "

2:a plats

På andra plats kom ett team bestående av Ashley Thompson och Brooke Endres som fick ett stipendium på 750 dollar. Juryn blev mycket imponerad av annonsens grafik och kraftfulla budskap!

3:e plats

På tredje plats kom teamet med Katherine Clarke och Genève Rumer som fick ett stipendium på 500 dollar. Konceptet de använde var enkelt, men annonsen var mycket välgjord och vacker.

Ett stort Grattis till alla

"Jag blev mycket positivt överraskad av kvaliteten på mina studenters annonser.. Jag var också nöjd med hur itslearning fungerade under projektet. Jag behövde inga papper överhuvudtaget. Både filer, uppgifter och de färdiga annonserna levererades via itslearning ", avslutar Brian.

itslearning vd Travis Willard var mycket imponerad: "Ett fantastiskt jobb! Jag tror att jag talar för alla oss som arbetar på itslearning. Vi blev verkligen helt överväldigade." Grattis till Lambert High School, Brian DeRose, och naturligtvis, ALLA studenter som deltog i projektet. Tack för att ni gjorde detta projekt till en fantastisk upplevelse för oss på itslearning!





No comments (Add your own)

Add a New Comment


code
 

Comment Guidelines: No HTML is allowed. Off-topic or inappropriate comments will be edited or deleted. Thanks.

Aktiviteter Video Kontakta oss